torsdag 22 mars 2018

Klä in stickade vantar

Jag hade ett par stickade vantar som låg hemma. De fick jag för ett tag sedan av min syster. Dock var de för grova i maskerna för att vara vindtäta så jag använde dem inte. Men när vintern blev väldigt kall i år så kom jag på att jag skulle klä in dem i ylle som jag ändå har hemma. Då skulle de bli vindtäta. Sagt och gjort. Jag hittade ett par yllevantar från medeltiden som jag använde som insperation för att skapa ett hölje till de stickade vantarna. Av någon anledning hittade jag bara stickade vantar när jag sökte runt. Folk gör tydligen inte vantar av tyg längre själva.





Vantarna blev helt underbara! Varma och sköna var de när jag gick ute i snålblåsten med ca 10 minus ute. Men en dag. Inte så långt efter att jag började använda dem så tappade jag en av dem! Jag är helt förkrossad. Nu har jag en varm vante som jag inte vet vad jag ska göra med. Det är helt sanslöst! Som tur var lyckades jag ta kort på dem innan jag tappade ena. Men om man nu har ett par stickade vantar hemma som är lite för kalla att ha ute så kan jag tipsa om att söka på medeltida vantar. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar