söndag 1 december 2019

Hållbar fredag 2019! Sy om byxor med trånga fickor.

Nu var det dags att sy om ett par byxor. Då var det passande att börjar med det på, enligt mig, hållbara fredagen! En fredag för många andra kallas för svart.


Problemet med byxorna var att de hade minimala fickor vars öppning snarare var vågräta streck än ordentliga öppningar. De var även extremt grunda och snäva.


Så här mycket behövde jag förlänga fickorna för att få ner händerna eller tex telefonen och plonboken. 


Framifrån ses det tydligt hur lite handen går ner i den ursprungliga djupet i fickan, till höger i bild, i jämförelse med den omsydda djupet, till vänster. Båda fickorna hade jag redan fixat till öppningen på innan denna bild togs.


Jag passade även på att sy in byxorna baktill. Det blev drygt 8 cm som togs in. Nu kan jag bära byxorna mer avslappnat och inte känna mig begränsad. Byxbenen är fortfarande lite långa dock. Så får se om jag bara lägger upp dem eller gör knäbyxor av dem.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar