fredag 24 januari 2020

Blå-gul-vitt brickband.

För ett bra tag sedan började jag göra ett brickband till min fästmans vendeltida kaftan. Det är det bredaste brickband jag någonsin gjort. Mönstret är ett enkelt fiskben där mönstret är gult på blå bakgrund med vita kanter. 


Det tog mig en evighet att göra detta band. Mycket kom i vägen och orken fast inte alltid där. Men till slut blev den klar.



Att göra något aktivt till någon annan är svårt för mig. Prestationskraven jag ställer på mig själv blir extremt höga. Även om han inte ställer dem på mig så har jag dem mot mig själv. Nu blev den rätt bra. Inte helt nöjd, men sen väver jag inte så ofta så det är bra jobbat av den anledningen. Den kommer bli så fin på kaftanen och jag ser fram emot när han kommer bära den.


Detta band har jag av någon outgrundlig anledning inte fotat så mycket. Lite synd då jag gillar processbilder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar