söndag 19 januari 2020

Gör en ryggsäck rymligare


Under en längre tid har jag velat ha en ryggsäck som sväljer mer än den 35l som jag har. Problemet med min rygga är att den har för många fack i sig som tar utrymme från varandra. Efter att ha haft tankar på att köpa en annan väska eller rent av sy en helt på egen hand kom jag fram till att göra om den jag redan har.


Det jag har gjort är att klippa bort väggen mellan de två större facken. Där efter märkte jag att det fanns en vägg mellan det mittersta facket och det mindre facket framför den. Denna vägg snodde en hel del plats så jag klippte bort den. Jag hade idéer på att sy om väskan i bak då den bakre dragkedjan blev bara för datafacket. Men har än så länge släppt det.



Mellanväggen mellan det två stora facken hade en ficka med dragkedja på sig. Den har jag tagit nu och använder som förvaring för mina påsar för frukt och grönt när jag handlar. Kanske så syr jag fast den någonstans senare.



Min väska är mycket mer rymlig nu. Jag har nu ett stort fack med två dragkedjor som jag kan välja mellan beroende på om jag vill komma åt datafacket i bak eller direkt tillgång till det stora utrymmet. Jag ser fram emot att börja använda väskan och se hur den beter sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar