söndag 1 juni 2014

På gång...

Just nu har jag extrem splittring i huvudet. Mina projekt spretar åt flera håll samtidigt.

Jag håller på att slutför en 1880-tals dräkt för steampunk. Den är gjord i randig och prickig grön bomullstyg med vita detaljer. Det som återstår är knäppningen, lägga upp kjolen samt skapa en liten kudde till bakdraperingen så det kommer upp lite mer. Som det ser ut just nu så är jag toknöjd. Hoppas jag får till alla delar så blir det jätte bra! Dock är det inte det lättaste att jobba i bomullstyg när man är van att jobba i ylle och linne. Men men. :)


Mitt andra projekt som jag håller på med är en svart ylleplagg efter samma mönster som den kvinnliga Star Trek-uniformen från originalserien. Jag sydde förra året en Star Trek-uniform till Sci-Fi mässan i Stockholm. Den gjordes av stretchtyg så jag slapp ha dragkedjan i ryggen. Lite fel färg dock, annars så är jag jätte nöjd!


Sist men inte minst så är jag i färd med att göra en 1500-tals Nederländsk allmoge dräkt. Tyget som jag kommer använda mig av är ett vinrött tunt ylletyg. Jag ser så fram emot att börja med denna!

1 kommentar: