onsdag 10 september 2014

På gång … 2

Jag har nu två saker på gång:

Den första är en Cotehardie som är en 1300-tals jacka. För att kunna göra den så har jag gjort en toile som är en mall av hur min kropp ser ut. Med den mallen kan jag göra alla möjliga typer av plagg sedan. Sjukt bra!

Det här är boken jag
följer i denna situation.

Den andra är en costplay dräkt baserat på Amidala Pedmes dräkt när hon är ute i strid. Denna dräkt blir, till skillnad mot ovan, en budjet grej som inte kommer vara ett försök att göra den helt korrekt. Bara ett försök att likna henne. Detta kommer vara en stor utmaning för mitt psyke då jag inte alls gillar att göra saker långt ifrån det jag ser att det egentligen ska vara. Anledningen till detta är två saker. 1) Min symaskin har gått sönder. :´( 2) Jag inte har tid eller råd att försöka hitta rätt tyg, skor m.m. Så det får bli som det blir. Men kul är det ändå!
Padme, en av få saker som gör episod ett till tre uthärdliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar