onsdag 2 oktober 2019

Mina första hemmagjorda reflexer

Nu börjar det bli mörkare ute och jag behöver reflexer. För ett tag sedan köpte jag reflexband och nu var det äntligen dags att använda en del av lagret.


Jag behövde något som hänger på sidorna av min skinnjacka och inte slår mot benen eller slår knut på sig själv.




I mina gömmor hittade jag två kabinhakar och lite dekorationsband. Jag sydde ihop dem med lite stärkande kantsömmar. Blev helt okej. De är inte jämna men det spelar ingen roll. Viktigaste är att jag syns i trafiken.

Insåg i efterhand att när reflexerna är slut så är det bara att sy dit nya. Så en smart konstruktion vill jag nog säga att det är. (Om jag har sett samma konstruktion någonstans på reflexer kommer jag inte ihåg.) Får dock se hur det funkar när man ska ta av sig jackan och hänga den på stol eller dylikt när man kommit fram dit man ska. Oavsett kommer det vara lättare att ta av dem än vanliga reflexer med säkerhetsnål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar